Sivut

sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Soittolistaus: Lokakuun Synkistelyt

Lehdet tippuu puista. Ulkona sataa. Päivät lyhenee. Energia loppuu. Väsyttää. Tein soittolistan, joka ei ole positiivinen eikä pyri nostamaan fiiliksiä vaan antaa kuuntelijalle todellisen mahdollisuuden velloa syksyisen synkässä olotilassa.


Mä pidän henkilökohtaisesti syksystä uskomattoman paljon. Mä rakastan sitä sitä, että on uskottava tekosyy heittäytyä apaattiseksi ja melankoliseksi, haikailla kesän perään ja havahtua siihen, että on kylmä ja piemä... ja että tätä tulee jatkumaan piiiiitkään. Ah, Syksy on mun lempparivuodenaika. 


Artisteja ja biisejä on soittolistalla todella useasta eri genrestä. Listalta löytyy tajuttomia ääniä ja upeita solisteja (mm. Laura Moisiota ja Sealin vähemmän arvostettua ja ambientimpaa tuotantoa), Islantilaisen postmodernin säveltäjän Ólafur Arnaldsin instrumentaali-teoksia, pari elektronista poimintaa ja hiukan raskaampi rintama mm. Gojiran, Katatonian ja Deftonesin muodostamana.

Mä harjoittelen vielä tätä soittolista-hommaa. Biisejen poimiminen ja näennäinen järjestäminen vaatii ajattelemista ja asettautumista sellaisen ihmisen kenkiin, joka esim. ei fanaattisesti fiilistele aivan jok'ikistä listalla olevaa artistia.



Soittolistan löytää täältä. Seuraavaksi nakkaan kuunneltavaksi älyttömän määrän supertaitavia soittajia ja jazzahtavaa teknistä-progea. Hihi, olen innoissani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti